2011-07-27 ? 20:38:56

Svar!

Fick en fråga på dv innan idag som jag tänkte svara på :)
Hur ofta rida du och hur ofta rider i dressyr, hoppning och i skogen. Hur viktigt tycker du det är med variationer?

Sv. Jag rider ca 5 dagar i veckan beroende på väder. Om jag rider 5 dagar i veckan tränar jag dressyr för tränare 1 dag sen tränar jag oftast dressyr själv nere i ridhuset någon dag i veckan också. Så jag rider i ridhus 2 dagar i veckan och rider ut 3 dagar i veckan. Sen ibland hoppar jag men nu den senaste tiden har det mest blivit dressyr.
Variationer är väldigt viktigt! Skulle man bara rida dressyr hade ju hästen så småning om tröttnat. Det är ju variationerna som gör att hästen blir framåt, glad och arbetsvillig :)


Kram Olivia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: