2011-07-26 ? 19:43:19

Mina framtidsplaner

Fick en fråga om vad jag hade för framtidsplaner med Attur på dayviews, och det ska jag skriva ett inlägg om nuu :)


Först vill jag ju ha en ponny som jag kan lita på, och som kan lita på mig..

Sen när jag skaffade puh, så började mitt intresse för dressyr öka mer och mer, puh är alltså min förra foderponny som jag hade i 8 månader.

Så jag började leta dressrponnyer tillsalu, men hittade Attur i estland, en ungponny som inte gjort någonting, bara hoppat ca 70 cm.

Men jag fastnade för honom, och han blev det :)

Men i alla fall, Jag vill komma ut och börja tävla tills nästa vår, och kanske även komma ut på clear rounder och programridningar i höst.

Just nu utbildar jag honom, lär honom så mycket rörelser som en dressyrponny behöver.. Mitt mål med dressyren är i alla fall att komma upp till LA nivå.

I hoppningen blir jag glad bara vi kommer till LC, men jag tror verkligen har kapacitet för mera då båda hans föräldrar och deras föräldrar är otroliga hopponnysar! Hans pappa har tävlat 130 hoppningar felfritt!

 

Och det skulle vara väldans kul att komma ut på någon fältävlan någon gång, men det tror jag att jag är alldeles för feg för ;)

 

Kramar Ida :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: