2011-07-25 ? 22:16:11

Ida & Attur

Hejsan :D

 

Jag heter då Ida och jag är 14 år.

Jag bor i Norrtälje som ligger utanför stockholm.

Jag har en egen ponny som heter Attur, som är en korsningsponny mellan öselponny och arab :) Attur är född 2007 och jag köpte honom osedd från Estland. :)

När han kom hem blev vi väldigt förvånade , då ägaren sagt att han var en D-ponny på 144 cm, i stallet där han stog där vi hämtade honom i bro i stockholm så stog det en liten ponny i en box där, så det visade sig att han bara var 138 cm, men det spelar ingen roll då jag är ganska kort ;)

När vi fick hem honom och jag började rida honom kunde han inte gå i form eller någonting.

Nu går han stadigt i formen i skritt och trav och vi har på börjat skänkelvikningar.

Med Attur satsar jag på dressyren, men vi tycker även det är kul med hoppningen, hittils har vi hoppat 20 cm :D Men han har hoppat högre i Estland ;)

 

Kram Ida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: