2011-08-10 ? 22:03:30

Otto

Eftersom vi lär ha en del nya läsare så ska jag berätta om min förra ponny.
Vill skriva av mig lite också :)


Den 28 maj 2006 , 9 år gammal åkte jag och min syster Jenny och provred en ponny. Min andra syster Anna och mamma följde också med.
Vi red på en gräsbana. Jenny skrittade travade och galopperade honom, seg var han. Jag skrittade och travade bara.
Men jag kom ihåg när jag skrittade upp honom till stallet igen, så gick Jenny brevid mig, vi var en bit bakom dom andra. Så sa jag till Jenny: Jag vill ha honom. Och det ville Jenny med. Vi hade bestämt oss!
Sen så provade vi köra honom en bit med vagn, då han även var inkörd, och det tyckte han var superkul! Det var riktigt roligt!
Vi bestämde oss för honom samma dag och gan handpenning.
2 dagar senare så hämtade vi honom, den 30 maj var han min! ( och min systers )
Det första han gjorde var att slänga av min syster och sparkade bockut med mig.

Efter två år så växte min syster ur honom, så då var han bara min!
Jag började hoppa med honom och jag och min syster Anna brukade ofta ut och rejsa med hstarna på ängar och i backar!
Men så en dag , vi red på en äng.
Vi hoppade över ett dike , min syster red sin häst Zamona.
Jag var supernöjd med hoppningen och ville göra det en sista gång, i galopp. Då jag bara travat över det innan.
Zamona galopperade före, vilket jag ångrar nu i etfterhand.
Men han galopperade och hoppade över, men direkt etfer så tvärvände han drog ned huvudet i marken .
Jag hade ingen chans att stanna kvar, då jag absolut inte var berädd på det, då han varit så snäll det senaste året.
Så jag ramlade av, tog emot mig på vänster arm.

Jag hade inte ont eller nått, hade långärmad på mig. Men drog upp den då jag kallsvettades, och vad ser jag då? jo, en krogig arm, usch det var det värsta jag sett på länge.. Man såg klart och tydligt att jag brutit den.

Men jag är ju så dum och hoppade upp på ponnyn igen och skrittade tillbaka till stallet.
Satte mig i sadelkammaren medans Anna fixade iordning båda hästarna.
Sen kom mamma och då blev det akuten.
Bruten arm på 2 ställen, jippi! 2 månader med gips och 3 månader utan ridning!

Men sen så började jag träna och ponnyn var en dröm!

Sommaren 2009 ick han fång 2 gånger.

Sen sommaren 2010 fick han fång igen, och den här gången fick han somna in.

12 maj 1990 - 15 juni 2010 - 20 år & 1 månad & 3 dagar blev min älskling!

Jag saknar dig enormt mycket Othello 111!

lång text.
/ Ida
Sista dagen jag red honom, om jag bara visste vad som skulle hända..
Kommentarer
lorten

hur gammal var du då?

fin blogg!

;D

2011-08-12 @ 18:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: