2011-08-02 ? 12:06:25

Emma & Fendi

Nu ska även jag komma in här på bloggen! Jag har varit på Cypern en vecka, därav min lilla försening. Men nu är jag tillbaka och ska förhoppningsvis bli aktiv här!

Jag heter då Emma, och är 15 år. Jag bor i en liten håla i Småland med min mamma, pappa och lillebror. Vi har inga husdjur (tyvärr) förutom min häst. Hästar har varit mitt största intresse sen min farmor fick mig att börja rida när jag var 7 år. Jag red först på en ridskola i ungefär två terminer om jag inte minns fel. Sen började jag rida hos min kusin, på ett envist russ-sto vid namn Grodan. Efterhand kom det fler och fler elever samt hästar, och idag är det en hyfsat stor ridskola. Jag slutade dock vid jul förra året, efter att ha ridit där i mer än 7 år.

Min ponny heter Fendi, och är en supermysig arabkille på 4 år. Vi köpte honom den 28 maj, samma dag som min förra ponny Fleur fick somna in efter en längre tids skada. Hon var min första ponny, och lärde mig jättremycket. Ska berätta lite mer om henne i ett senare inlägg. Jag har även haft en annan ponny, Wimbledon som vi hade från oktober-april. Dock fick vi sälja honom eftersom det inte funkade i vårt stall osv.

Men nu ska det handla om Fendi. Han är under utbildning för tillfället, har suttit på honom ca 4-5 gånger. Han är inriden förra sommaren, men förra ägaren hade inte tid att vidareutbilda honom, så jag får "göra om" lite. Därför är han lite efter i utbildningen jämfört med andra 4-åringar. Men snart kommer även vi igång! Vi siktar på att börja träna lite dressyr/markarbete till hösten! :-)

/ Emma


bild från första gången jag red "själv" på Fendi, utan ledare alltså. min prins <3

Kommentarer
louise

vad fina ni är! :3

2011-08-03 @ 13:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: